tisdag 1 juli 2008

Busstrejk

Det blev busstrejk. Jag bryr mig inte nämnvärt, jag drar från stan idag. Jag kan dock inte ta snålvägen till Arlanda som jag brukar men jag står ut. Jag undrar hur det hade funkat om jag som för två veckor sen hade jobbat i Tyresö dagligen. Förslagen som SL ger trafikanterna som alternativ funkar inte riktigt för mig; Gå, cykla, hyrbil. Mm, jag hade kunnat gå. Jag hade nog fått vända vid Gullmars varje dag när jag väl kom dit för att börja traska tillbaks mot jobbet. Cykla är också ganska uteslutet. JAg hade inte kunnat gå när jag väl kom fram och det hade säkerligen tagit ett gäng timmar per väg. Hyrbil? Javisst! Jag betalar så gärna för att ta mig till jobbet när jag köper SL-kort just för att jag inte vill ha nån bil för att det ger mig parkeringsångest. Bensinpriset är i topp och om jag inte får tag i en hybridbil kommer det att kosta mig ytterligare 40:- per dag bara att komma från och till Söder.
Allra festligast tycker jag det är att SL renoverar spåren till Farsta och att ersättningsbussarna för farstalinjen som vanligtvis brukar gå som skottsalvor till och från Gullmars inte går. Nästan lika festligt är det att ersättningsbussar för Roslagsbanan och pendeltågen går. Fuck you alla Farstabor, vi skiter i er. Snart tar vi er elektricitet och ert rinnande vatten också. Mhv SL.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kontakta mattias sjöholm, han vill gärna knulla hela natten.

RaQ sa...

Du vill gärna knulla hela natten.
Jag har busstrejk.
Koppleri är straffbart.

/Hemlig