måndag 14 juli 2008

Semestern i bilder - Del 1 av många

Okej. Tillbaka till semesterns första dag. Jag drog på dansuppvisning på Balettakademin. Min kusin från Island var här och skulle hänga med mig och sova över en natt, men först skulle hon dansa. Gud, vad vuxen jag kände mig. Hade jag varit nån annan hade jag kunnat vara hennes morsa ju. eller äh, om jag gillat barn och förökat mig vid arton så. Vuxet var det i alla fall.

Vi åt på Koh Pangang. Jag glömmer bort att det finns ibland, it's a shame, det är kitschens högborg tamigfan. Maten är suverän också, jag hade nog gillat det i vilket fall.
Gick förbi Mommas en sväng för att säga hej till kompisar som hade klubb, dock ej för sextonåringar. Däremot hade de en vansinnigt rumpish toapappershållare. Jag blir nästan generad.På lördagen följde jag henne till Arlanda. Hon flög dock med The Flugfelag of the small kristet country of Iceland.
Åter hem för årets förfest på två. Förlåt min tönt till granne som jag brukar hata aktivt då ni sjunger med till skitmusik och dansar mitt i natten, eller nä, jag har fan några innestående, du är en tönt i vilket fall. Jag har tränat i trettiofyra år och är en riktig Travolta. Jag har sällan haft så kul på en förfest, särskilt inte på två pers. Vi fick tvinga oss till Zinken och Kent, som säkert var bra. Vi missade halva konserten och dansade mest där med. Vi hade i alla fall kul. Fjårtis så det förslår men det bjuder vi på. Pannband är för övrigt mycket underskattade.
Dagen efter är odokumenterad men bestod av bakfylla, pizza, Rockband och en väldigt trång soffa.
Dagen efter det tvätt och packning.
På tisdagen var det Arlanda igen. Kom dit i läskigt god tid som alltid och fick genast veta att mitt plan var två timmar försenat. Jag hade alltså tre timmars konstant tittande på tavlan för att hålla koll på om planet kanske skulle bli tidigarelagt. Ni som har varit på Terminal 4 vet att det är lika spännande som Väsbys pendelstation. Efter två timmar försvann planet från tavlan (lägg gärna in lite psychostråkar här nu). Då blev jag såhär förskräckt!!!
Hur ska det gå? Kom hon till Glennville nångång eller hade planet gått upp i rök? Missa inte nästa spännande avsnitt av Bröderna Dahl.


Inga kommentarer: