lördag 6 september 2008

Grace

Jag har haft loftsäng i över tre år. Imorse vid nio glömde jag på nåt sätt bort hur man klättrar ner för en stege. Jag missade nedersta steget och brakade ihop i en hög på golvet. Jag kunde inte låta bli att skratta för jag insåg ju att det här hade vunnit storvinsten på afv. Nyvaken, naken och med en frisyr om hade bräckt varenda åttiotalshiphopafrikanskamerikansk homegirl.
Det hela slutade rätt okej, knät och armbågen ser väl sådär ut men vad fan, det var värt det. Grannen under måste ju ha undrat vad fan det var som väckte honom.
När jag hämtat mig lite somnade jag om och vaknade av telefonen klockan halv två.
På nåt sätt känns det som att det där satte standarden på den här helgen. Det bådar inte gott.

2 kommentarer:

Re-volta sa...

jag tänker att du blev rädd för en appa och ramlade ur sängen och allt blir jätteroligt

RaQ sa...

Aaa, de jodde ja. Den va jettesåkk å arj.