lördag 6 september 2008

Mental vestibulit

Varje gång jag åker och hälsar på i Lappis blir jag lika mållös. SL har verkligen tänkt till och lagt två hållplatser tjugo meter ifrån varann och varje gång man åker är det nån som plingar och går av på den första, sen slår det aldrig fel; Nån som inte orkar gå de tjugo metrarna plingar och går av tio sekunder senare. Vi snackar två busslängder. Varför tar man inte bort den ena och flyttar den andra tio meter? Det är tur att jag inte är busschaufför, det hade blivit slutet på mitt mentala välmående.

Jag* har kollat två filmer ikväll. Untraceable och Inside. Den första var en sån där som jag kommer ha glömt imorgon men som var helt okejunderhållande för stunden. Den andra var helt jävla
bisarr. Världens läskigaste fransyska med en svulstig underläpp, fransk glugg, gothklänning och en fäbless för saxar gick bärsärk och dödade halva frankrike medan det enda man tänkte var; Är ni dumma i huvudet? Varför gör ni sådär? Kan ni inte bara ta livet av er med en gång. Det enda positiva jag fick ut av den var att jag kom på det ultimata vapnet.
Ponera att en läskig fransyska med glugg, hängläpp och gothklänning tar sig in i din lägenhet och jagar dig med en sax. Du blir inträngd i badrummet och måste beväpna dig. Kan det i ett badrum finnas nåt bättre vapen för närstrider än en toaborste? Jag hade iaf inte velat ha den i närheten av mig. Jag hade backat direkt.

*Med jag menar jag naturligtvis jag och Mikael. När det kommer till det perfekta vapnet är det dock bara min briljanta idé.

2 kommentarer:

Mikael K sa...

DU såg på film? Räknas jag inte i din värld längre?

RaQ sa...

Jag ber ödmjukast om ursäkt. Jag ska genast gå in och ändra.