måndag 11 augusti 2008

You say ICA I say FRA

Det här låg på min hallmatta häromdagen. Jag inser att bilden är kass men jag vill inte slösa min oerhört konstnärliga ådra på att ta bra bilder på sånt här. Budskapet är glasklart hur som helst; Jag är iakttagen. Hur tänkte ica när de författade det här kortet? Ska jag känna mig lite vip? Lite som en del av icafamiljen? Typ icaStigs hemliga dotter? Menar de kanske att de följer varje steg jag tar?
Det står även att jag kanske börjar känna mig hemma bland hyllorna. Som grädde på moset erbjuder de sig att gå en tur tillsammans med mig i butiken. Börjar det inte kännas lite tjenis nu om jag tänker efter? Är jag inte Jocke med butikschefen? Är det inte lite mysigt ändå?
Sist jag kollade var ofta ungeför samma sak som frekvent. Det var även på en höft 50 mil till Kungsbacka från Stockholm.
Jag har varit på ica maxi i Kungsbacka en gång. Jag vågar definitivt inte åka dit igen.

Inga kommentarer: