torsdag 11 juni 2009

Ännu lägre Glocalnet.

Vad är det med telebolag? Har de ingått en ond pakt för att göra folk sinnessjuka? Jag fick just min telefonräkning från Glocalnet. Jag reflekterade inte över den då men kom någon timme senare för mig att kolla den. Jag har alltså bytt från fast vanlig telefoni till bredbandstelefoni för att den vanliga kostar 140:- och ska höjas till typ 170:- medan bredbandstelefoni kostar femtio spänn. Då jag ringer för typ en tjuga i månaden känns det skitdumt att betala åtta gånger det för att kunna ringa och ta emot samtal.

Då jag hade Glocalnet innan och förhoppningsvis nån jävla dag när de behagar knappa in sin jävla accesskod kommer att ha Glocalnet igen så gissar man ju att de på nåt sätt ändrar i sina rullor så att man betalar för det man faktiskt får. Nu har jag iofs ingen telefon alls men jag blev fan inte ett dugg förvånad när jag ser att jag förra månaden betalade 140:- för juni, vilket är nu, fast DE sagt att jag kommer att gå över den nionde. På den här räkningen vill de ha 140:- för juli.

JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!! ERA DUMMA JÄVLA JON!!! OM ERAN JÄVLA SUPPORT ÄR ÖVERBELASTAD KAN NI JU TA NÅGRA AV ERA NITISKA OCH UPPENBARLIGEN LIKA VÄRDELÖSA FAKTURAMÄNNISKOR TILL HJÄLP. DE VERKAR JU I ALLA FALL FÅ JOBBET GJORT OM ÄN HELT FEL.

Om jag räknar rätt ska jag ha tillbaks 90:- för juni, betala 90:- mindre på denna fakturan och jag ska fan inte betala ett skit för juni för de stängde av min telefon innan de kunde leverera. När jag tänker efter borde jag få pengar av dem och inte tvärtom. 

Nu hatar jag. Nu är det krig. Jag lovar. Så fort jag får telefon och kan ringa dem. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskling! Byt till Megaphone!!!!

Fick 73kr i telefonräkning denna månad, TOTALT!!! Man ringer för månadsavgiften dessutom. Har inte haft några problem mer än när nätet ligger nere men det är ju inte deras fel.

Obs, säg till om du byter, om jag "värvar" får jag pengar att ringa för, kommer ju typ räcka en livstid!!

RaQ sa...

Älskling kan vara fint men det beror lite på vem som kallar mig det. Jag har en anonym och han räcker gott och väl. Jag tror att jag kommer att ligga runt 70:- när jag väl får nån jävla telefon att ringa för och idioterna på Glocalnet lärt sig fakturera.