tisdag 16 juni 2009

Glocalnet, är ni på riktigt?

Jag har åkt på en dunderfökylning. Den kom lagom till det fina vädret och midsommar. Jag har just sovit tolv timmar och vaknar av att posten kommer. Posten i detta fall är ett brev från Glocalnet där de skriver att jag sagt upp mitt abonnemang. Det står även att om jag valt att lämna dem innan uppsägningstiden gått ut kommer jag att debiteras 339:- utöver eventuellt förskottsbetalda månadsavgifter. Jag har dessutom redan fått en faktura på 140:- i fast telefoni för nästa månad. Tror de på allvar att jag kommer att betala den, de 339:- OCH min bredbandtelefoni. 

a) Jag har inte lämnat dem

b) Jag har beställt en tjänst som de inte lyckas leverera 

c) Jag har betalat för den här månaden men har ingen telefon

d) Jag har dessutom betalat för fast telefoni denna månaden vilken de kopplade ur utan att koppla in bredbandstelefoni. Fast kostar 140:-, bredband kostar 50:- Jag har ingetdera.

e) DE satte datumet för övergången, inte jag.

f) De tog bort min fasta telefon vilken jag har betalat för månaden ut. 

e) Med en sådan flitig fakturaavdelning och administration kanske de skulle omstrukturera. 

f) Om de menar allvar med det här brevet är det ju bara för mig att ångra bredbandstelefonin som de ändå inte lyckas leverera och därefter säga upp min fasta telefon, använda den de tre månaderna och sen byta operatör. Eller nä, just det, jag har ju ingen jävla telefon. 

Det skulle ta deras ztakkasch överbelastade kundtjänst tre till fem dagar att knappa in koden som fattas för att jag ska kunna ringa bredband. Idag är femte dagen. 

Någon som vill slå vad om huruvida jag har hemtelefon klockan fem i eftermiddag? 

Såg en stund senare att samtliga avdelningar på Glocalnet har väldigt gott om tid. Så gott att de kan sitta och lisma i politikerbloggars kommentarsfält. Alla utom supporten då. De gör ingenting.

2 kommentarer:

BeRKA sa...

Ja, så kan det gå om man skriver elakheter om dem på sin blogg (om man inte är politiker)...

RaQ sa...

Oj! Jag har bara börjat. Nu är det krig.