onsdag 17 juni 2009

Glocalnet... Jag orkar inte

För tredje gången idag sitter jag i deras jävla telefonkö. Jag gör det dessutom på mobilen så det kommer att kosta. Uppkopplingen funkade inte när jag vaknade. Jag är snorig och febrig och pallar inte. Jag ringer först för att fråga hur fan det går med min telefon. Hon jag pratar med är rätt trevlig och tar mitt nummer och säger att hon ska prata med dem och kolla om det går att fixa asap. Hell yeah. Hon kommer att ringa samma dag som jag får en fungerande bredbandstelefoni vilket lutar åt aldrig. 

Ringde därefter till tekniska supporten då inget av alla knep fick igång min uppkoppling. Allt var hunky dory enligt honom men det krävdes ändå en massa knappande och nya servernummer för att få igång det. 

Nu pratade jag med fakturaavdelningen och frågade varför jag ska betala 339:- för att lämna dem för dem. Det skulle jag inte utan det var ett standardbrev. Dessa jävla standardbrev! Lägg energin på att få nöjda kunder istället. Jag ifrågasatte även varför jag ska betala för fast telefoni juni-juli när jag gått (eller i en perfekt värld i alla fall hade gått) över till bredbandstelefoni. Dett skulle enligt honom regleras på kommande faktura. Då insåg jag att jag aldrig kommer att bli färdig med Glocalnet. Det hade dock underlättat om min telefon kom igång för jag kommer fan bli ruinerad om det här ska fortsätta mobilledes. 

Jag kanske egentligen bara borde vara tacksam. Dagarna går ju så långsamt när man är hemma sjuk.

Inga kommentarer: