måndag 1 juni 2009

Kackiga skor och modem i överflöd


Det är inte många som känner mig som sett mig i annat än Nikeskor. Jag har faktiskt ett par Reebok och ett par grymma Airwalk i brun manchester också men jag har säkert tio par mer eller mindre använda Nike. Idag tänkte jag släppa fixeringen och köpa ett par såna där enkla tygskor som kan vara lite sköna på sommaren när läder och vaddering inte är melodin. Jag gick in på Din Sko, där jag inte köpt ett par skor sen jag var fattig student, och hittade faktiskt ett par. De kostade 200:- så jag hade väl inga jätteförhoppningar om kvalitet men jag blev fan förbannad när jag såg att det var hål i vartenda par. De skulle se lite sådär ruffigt casual ut och var lite fransiga i kanterna men det är väl ingen ursäkt för att skita i att sy ihop samtliga tygbitar. Fy fan vilken skit! Jag dödar hellre mina fötter i mina fina grå skinnCortez hela sommaren än köper sommarskor på Din sko. 

Fick ett sms på dagen därdet stod att jag hade grejer från Glocalnet att hämta ut på posten eller jag menar videobutiken/solariet runt hörnet. Jag är en av de där som fortfarande har hemtelefon (jag bor i en bunker och som alla vet har man ingen täckning på mobilen i bunkers) och bestämde mig nyligen för att byta till iptelefoni eftersom jag betalade 170:-/månad varav 20:- var samtal. Jag fick ett modem från Glocalnet för typ tre månader sen och detta var vi överens om när jag beställde, ändå fick jag ett till. Utöver det jag har och det jag fick har jag säkert fyra modem till. Jag förstår inte? Vad ska jag med alla modem till? Kan man bygga nåt av dem? Kan man skicka dem till Polenbarnhem? Jag bor på 24 kvadrat och har ett rätt välfyllt vindsförråd. Vad fan ska jag med dem till? Jag vill inte ha fler modem, jag vill ha en skohylla! Ge mig en skohylla istället!

Jag vet, jag borde inte ha hämtat ut det, men vad fan, jag måste ju ha pappren som ligger där.  

Min värld genomsyras av i-landsproblem. 

Inga kommentarer: