tisdag 9 juni 2009

Lågt Glocalnet

Hej jävla Glocalnet. Jag har egentligen bara en enda fråga; Ligger ni med Telenor?

Jag har skaffat bredbandstelefoni, eller rättare sagt; jag skulle ha skaffat det eftersom min vanliga gick över i det idag. Imorse funkade inte telefonen, inte så konstigt eftersom jag inte fixat det nya modemet men jag kände mig oviktig nog att vänta tills i eftermiddag med att fixa det där. Nu har jag fixat allt men telefonen funkar ändå inte. Till slut ringer jag till kundtjänst och är helt övertygad om att det kommer att lösa sig galant då jag tidigare varit skitnöjd med just Glocalnet. Men icke. Det saknas nämligen en accesskod som tar supporten en nafs att fixa men de är tyvärr överbelastade just nu så man får ge det tre till fem arbetsdagar. När killen säger; Jag ser ju att du ringer från en mobiltelefon. Du kanske kan klara dig med den ett par dagar känner jag att jag faktiskt börjar ogilla (läs; vill slå) min tidigare så populära operatör. Javisst! Jag har, liksom 9 miljoner andra svenskar en mobil, det behöver jag inte upplysas om. Problemet är bara att jag råkar bo i en bunker och har täckning endast vid fönstret. Problem nummer två är att jag inte trivs vid fönstret, mina möbler står liksom inte där. Hade jag inte haft dessa problem hade jag inte haft hemtelefon. Jag gillar dessutom att prata i telefon och gör det någon timme varje dag. Och nej, jag tycker inte att det är godtagbart att hänga i fönstret hela kvällarna. Naturligtvis ska jag få kompensation för det här, vilket jag själv måste ringa och meddela då problemet är avhjälpt. Vad fan; Om det krävs ingenjörer för att knappa in en kod kanske de hade kunnat ge fan i att koppla bort min vanliga telefoni tills de hade ordnat skiten? Det är ju faktiskt så att jag byter från; Glocalnet, Till Glocalnet.

Inga kommentarer: