torsdag 25 juni 2009

Enough Glocalnet


Jag är fan trött på mitt eget gnäll om Glocalnet. Jag orkar inte skriva mer om dem så jag kopierar in mailet jag skickar nu. Där står det om mina senaste framgångar...

Hej. 

Jag beställde ett byte från fast telefoni till bredandstelefoni hos Glocalnet i maj. Jag fick ett modem och info om att övergången skulle ske den 9/6. Den 9/6 stängdes min fasta telefoni ner men ingen bredbandstelefoni kom igång. Jag ringde då kundtjänst som sa att det fattades en accesskod vilket var snabbt fixat, men tyvärr var supporten så underbemannad att det skulle ta tre till fem arbetsdagar att lösa problemet. Naturligtvis skulle jag få kompensation för att jag inte hade någon hemtelefon under tiden. 

Fem arbetsdagar gick, inget hände. Jag ringde igen. Någon på kundtjänst skulle kolla upp det och återkomma, vilket inte skedde. Samma sak igen dagen efter. När 13 dagar gått fick jag besked om att det eventuellt skulle komma igång dagen efter. Dagen efter hade inget hänt och jag ringde igen med samma svar. Igår kom telefonin igång, den 24 istället för den 9. Att Glocalnet ens kopplar ur min fasta telefoni när de inte ens är i närheten av beredda med bredbandstelefonin övergår mitt förstånd. 

Förra fakturan jag betalade inkluderade även fast telefoni för juni, alltså 140:- som skulle gälla för hela månaden, alltså inte bara för åtta dagar. Fakturan jag nu ska betala inkluderar även den fast telefoni för juli vilket ju även det är fel. 

Idag ringde jag först till fakturaavdelningen som inte kunde göra annat än dra av de 140:- för juni som jag redan betalat. Vad som hände med de 140:- som jag nu kommer att betala för juli är oklart. Avdraget för juni kommer att göras på nästa faktura, för hon kunde, trots sin tjänst på just fakturaavdelningen, inte ändra på fakturor. Kompensation för de dagar jag varit utan hemtelefon var enligt henne supportens avdelning. Jag ringde då till supporten för att prata kompensation. Jag får där veta att jag får en ringpott på 300:- för omaket. Jag ifrågasätter huruvida mina 140:- för juli kommer att dras av utöver ringpotten men så är inte fallet. Detta innebär alltså att jag ligger ute med 280:- kronor till er, vilket känns väldigt märkligt. 140:- av dem kommer att dras på nästa faktura. De resterande 140:- dras på min kompensation vilket innebär att jag får 160:- i kompensation in alles för att ni stängt av min telefon i 16 dagar. Jag har under dessa sexton dagar fått använda min mobil, vilket är betydligt dyrare än att ha hemtelefon, jag har suttit i telefonkö hos er i timmar, jag har varit tvungen att prata med ett otal mer och mindre hjälpsamma personer och dessutom betalat förskott till er för en tjänst jag inte längre har. Hur kommer det sig att ni kan behålla mina pengar och dra av dessa från en kompensation för omak som enbart är orsakat av Glocalnet? 

Jag har varit kund hos i ett gäng år och har för det mesta varit jättenöjd, men det här är under all kritik. Tycker ni att en kompensation på 300:-, varav 140:- faktiskt är mina egna pengar som jag ligger ute med till er för en tjänst jag inte längre har, är rimlig? Jag hade, om jag själv fått välja kanske inte lagt ut 280:- av mina pengar till en ringpott hos Glocalnet utan hellre betalat det jag de facto skulle betala när det fanns en tjänst att betala för och använt mina pengar till självvalda ändamål.

4 kommentarer:

south of sthlm sa...

Heja! Heja! Åk gärna över också och riv hela deras reception! Gå bärsärkargång! Se gärna ut som på bilden också....
Du är ju fantastiskt lik Hulken!

RaQ sa...

Jag vet, jag får ofta höra det. Men jag tänker inte gå dit. Jag vann till slut.

Susanne sa...

Jag är i precis samma situation. Min bredbandstelefoni skulle kopplats in den 23 juni och samma dag förvann min fasta telefoni (också genom Glocalnet). De säger att de gjort fel och att felet helt och hållet ligger på dem men de kan inte ge besked när bredbandstelefonin kopplas in. Så dåligt!!

RaQ sa...

Susanne:
När de väl fått igång den, vilket kan ta rätt lång tid, så maila till kundombud@glocalnet.com istället för att ringa deras sinnesslöa kundtjänst om kompensation. Om du läst resten av inläggen ser du att det till slut slutade rätt bra men det var fan inte tack vare glocalnet utan mig och mitt tjat. Lycka till.