onsdag 3 juni 2009

Privat? Varför?

Jag erkänner; Jag hänger en del på Facebook (Anonym skulle kanske säga en HEL del, kanske till och med lite för mycket), jag kan inte låta bli. Jag kollar sällan för att jag är intresserad utan mer för att det hela är ett stort irritationsmoment. Jag skiter i att era barn är sjuka eller att ni kan texten till en liten fin låt som ni vill skriva i statusraden. Jag skiter även i att ni har segelbåtar eller ska till K-Rauta. Mest av allt skiter jag i käcka citat eller små visdomsord á la Nalle jävla Puh. 

Ibland sitter jag bara och avskyr men då jag alltid varit drottningen av Bitter och faktiskt saknar den nu avtagande bitterheten så anser jag det vara fullkomligt sunt. Idag fick jag dock mitt lystmäte stillat för ett par dagar framöver. Jag rodnar fan. På riktigt. En gammal klasskompis har följande status: 

XXXXXXX Tycker det är tråkigt när min förra fru klipper ut bilder(profilbilden) och text (båt, rose och havet, mumma) från Facebook och säger till familjerätten att jag är ute och krökar i båten och kör bil full när barnen är med. Ni såkallde vänner till Linda får väl sitta och driva er privatspaning från annat håll. Jag kommer avaktivera FB inom 24 h och vill ni nå mig så gör ni det på hur hejjagärenidiot@vaddåsjälvrespekt.se

Okej, jag erkänner; mailadressen är hittipå, men visst hade det varit vackert? 

Varför inte bara lägga ut nakenbilder, endoskopibilder, ultraljudsbilder, körkort med personnummer och sina hemnycklar? 

Han har dessutom fått en massa respons typ aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw, ztakkarz, puttenutten då. 

Jag vomerar. Kaskadvomerar.

3 kommentarer:

south of sthlm sa...

Tack.
Äntligen nån vid sina sinnens fulla bruk.
Har hört nog med: "Fejan e så himla bra - man kan ha kontakt med sina vänner över hela väääärlden!"
Är alla på Fejjan globetrotters?

RaQ sa...

Om du söker på facebook i min blogg så hittar du all annan galla jag spytt på detta äckliga men ibland ganska underhållande fenomen:
http://skitidetdu.blogspot.com/search?q=facebook

RaQ sa...

Fast jag är faktiskt sådär äcklig att jag har vänner lite här och där i världen. Jag är däremot en rätt risig globetrotter.