tisdag 23 juni 2009

Glocalnet glocalnet glocalnet

Idag ringde det från dolt nummer. När jag svarade var det ingen där. Efter någon minut till ringer en totalt förvirrad Johan från glocalnet och menar att jag hade problem med internet väl? Jag sa att mitt internet funkar alldeles ypperligt för det mesta, det gör därmed inte min bredbandstelefoni. Killen låter som om jag just berättat att det faktiskt är han som är hjärnan bakom självaste internet, typ; öööh? Han samlar sig lite och säger att det nog kommer att funka idag. Han låter måttligt säker. Ett par minuter senare missar jag ytterligare ett samtal från dolt nummer. Resten av dagen; inget dolt nummer.

Jag ringer naturligtvis när jag kommer hem. Från mobilen då. Jag har ju liksom inget alternativ. Skiten funkar inte idag heller. Jag förklarar att telefonen fortfarande inte funkar och att jag undrar vad fan killen som ringde ville. Uppenbarligen ringde han ju inte för att säga att min telefon funkar, för det gör den ju inte. Tjejen i kundtjänst (som pratade norrländska, man kan inte vara elak mot nån som pratar norrländska) säger samma som hon igår; Det kommer förhoppningsvis funka imorgon eller i slutet av denna veckan. Imorgon igår och imorgon idag är fan inte samma sak. Jag skulle kunna tänka mig att skita i att betala nästa faktura (om jag inte vetat att det enda glocalnet är snabba på är att skicka till inkasso, snacka om att de valt fel bransch) och vid varje påminnelse faxa (för det är enda sättet att nå internetföretag på år 2009, det eller pappersbrev) en handskriven lapp med fakturanummer och Mañana mañana på.

Johan; du ÄR glocalnet. 

Inga kommentarer: