måndag 22 juni 2009

Heja SL!

Imorse skulle jag åka från Gullmarsplan (som för övrigt sällan luktar bajs nu för tiden) till Hammarbyhöjden. För dig som inte vet är det två stationer. Jag missade ett tåg precis, var rätt lugnt, 10 minuter kan jag vänta. Ser först då att det är 20-minuterstrafik på just Skarpnäcktåget. Tänker att; Ok, jag tar Farstatåget till Skärmarbrink och väntar där, allt är trevligare än Gullmars. Strax före Skärmarbrink säger tågspökrösten; "Nästa Skärmarbrink, byte till tåg mot Skarpnäck". Jag går av, sätter mig i solen och väntar. Efter typ sju minuter ser jag tåget komma... och åka in på motsatt perrong. Man har inte en sportslig att hinna upp och ner innan dörrarna stängs. Ingen av oss som faktiskt tänkt byta. Det står ingenstans att tåget inte går där det ska. Det är ingen jävla SL-värd på hela perrongen. Vad fan har de skyltarna till? Där uppe står det däremot två jävla SL-idioter! Skitbra! Säg till de tio personer i timmen som kommer igenom spärrarna vid Skärmarbrink och ska mot Skarpnäck! Skit i alla som lyssnar på den där jävla rösten på tåget och byter där! En av SL-idioterna står dessutom på bron utanför och beundrar utsikten. Fantastiskt! Jag gick sista biten och tjänade väl fem minuter men in alles tog det 45 jävla minuter att ta sig två stationer. Way to go SL. Nu kommer jag av princip inte att köpa SL-kort på hela semestern. Jag åker fan hellre svarttaxi. 

Inga kommentarer: