måndag 3 mars 2008

Detox

Jag spenderar alldeles för mycket tid på qruiser. Ibland kan det vara rätt underhållande men det slår aldrig fel; efter ett tag ruttnar man totalt. Dessutom är det så att de flesta jag ens bryr mig det minsta om där är vänner som jag ändå inte umgås med där utan på riktigt. Att bara umgås där är ganska frustrerande, man kommer liksom till en viss gräns, sen blir det tomgång. Man kan fråga hur folk mår tusen gånger och 999 av gångerna får du ett bra tillbaks. Vad ska man snacka om mer liksom? Man blir en tråkig och tjatig fantasilös nätstereotyp. Inte konstigt om folk tröttnar på en. Det bäddar liksom inte för några djupare diskussioner. Det fattas en dimension på nåt sätt.

Frågan är iaf: Hur mycket kommer jag sakna att sitta och kolla in nya klubbar och seriöst ifrågasätta mänskligheten? Eller att bråka med folk jag redan dömt ut som sinnesslöa i forumet. Jag menar vem kan motstå en flicksnärta från wherever som sitter och seriöst är stolt över att svenska trevåningsdjurtransporter är skitcosy eller killen som med en minimumgräns på 3000 ord/inlägg jämför djurtransporterna med hans bilsemestrar med familjen när han var liten? Naturligtvis med tonvikt på att grisarna har det bättre.

Försök själv att någon gång föra en seriös diskussion med någon som kallar sig knullgrisen och har en visningsbild med ett grishuvud på ett fat och som dessutom har mage att kalla dig omogen.


Inga kommentarer: