söndag 16 mars 2008

Söndag igen

Jag fick en retroaktiv födelsedagspresent idag. En bok som i originaltitel heter:
Vom kleinen Maulwurf, der wissen wollte, wer ihm auf den Kopf gemacht hat. Skönt att ens vänner känner en väl. Presenten var från C som bor på det ständigt återkommande Gullmarsplan, därav temat.

Helgen har varit bra, väldigt intensiv för att vara jag. Jag har varit privatchaufför, shoppat, tvättat, varit nervös, varit på rockspelning med en massa hårt sminkade tjugoåriga tjejer och lyssnat på musik som jag aldrig trott att jag skulle lyssna på varken frivilligt eller live. Jag träffade dessutom folk jag kände där, kors i taket, E & T, mycket sköna människor. Har sett två dokumentärer, en om Jeffrey Dahmer och en om John Wayne Gacy, nu har jag bara åtta seriemördare kvar. Har suttit på uteservering och fikat. Fan, jag blir helt matt när jag tänker på allt jag hunnit med. Nu måste jag nog grotta ner mig i soffan och längta till fredag.

Inga kommentarer: