fredag 21 mars 2008

Värt att minnas

Jag har haft en dagbok på Qruiser ett bra tag. Den har iofs stagnerat sen jag blev ihop med blogger. Om jag nån gång raderar den vill jag nog ha några inlägg kvar så here we go:

2007-06-14


Skärmarboda - The place to be?

(grupprunk Skärmarboda söndag kl 16) står det efter en killes nick.... Jag hade gett mycket för att få vara en fluga på väggen där den dagen. Existerar grupprunk? Är det som att runka bulle? Gjorde någon det på riktigt? I så fall; varför?? Vilka går på grupprunk? Hur många består gruppen av?

-Tja! Händer det nåt kul i helgen?
- Ja fan, fest på fredag och grupprunk på söndag, durah?

Kanske bara är jag som inte fattar hur man spenderar helgerna bäst... Kanske ska ordna grupp-pull i Skärmarbrink? Joina? Någon?

2007-10-17


Snart dags för en Falling Down?

Visst är man välsignad om man har en massa vänner men snart kommer min vänkrets att krympa. Jag kommer nämligen att börja avrätta dem en efter en på något utdraget och smärtsamt sätt om någon av dem skickar kedjemail till mig igen.
INTE EN JÄVEL KOMMER ATT BLI BOTAD FRÅN SIN BRÖSTCANCER FÖR ATT EN MASSA JÄVLA IMBECILLER SKICKAR RUNT ETT TÖNTIGT MAIL MED PUTTINUTTIGA BILDER PÅ JÄVLA VÄRMELJUS OCH ÄLVOR!! JAG LOVAR!!
Jag blir inte det minsta smickrad av en "Du har fått det här för att du är en vacker/smart/underbar/sexig eller vad fan jävla ever"-mail. Att man dessutom ombeds att skicka tillbaka såna egogödningsmail till idioten som skickat det? Jag kan skicka det, jag kan skicka det skitlångt, skitlångt ner i halsen på dem, så långt att de skiter ut det samtidigt.

Jag älskar i-landsproblem!!

2007-11-01

En ond cirkel?

Igår fick jag uppleva en alldeles egen musikvideo. En mycket förvirrad man med ett väldigt påtagligt tvångsbeteende gick runt på Odenplan i ett fasligt tempo, två steg fram, tvåstegssnurr tillbaks. Han kom aldrig någonvart, han befann sig under tio minuter på en yta på 2x10 meter. Till detta hade jag Kents Ensammast i Sverige i öronen. Han höll takten.

Hur kom han dit?

2007-11-07


Död åt alla heterosar?

Jag blir så trött så trött så trött. Man kan fan ställa klockan efter FyförheterosarfrånCruiserdiskussionerna. Var har folk varit? Har de missat att en ny sån ploppar upp som fotsvamp nån gång varje vecka? Vad tror de gör just deras diskussion unik?

Så här ligger det till:
Heterokillar som raggar på homotjejer är dumma i huvudet. Det har inget med deras läggning att göra utan deras bristande begåvning.

Att vilja vara en accepterad del av ett heteronormativt samhälle rimmar illa med att man vill avlägsna alla heterosexuella härifrån. Vad hände med; alla är vi människor och lika mycket värda?
Vissa inlägg luktar lite smånassigt vilket också känns rätt obegåvat just i det här temat.

Det finns mycket jag skulle vilja vara utan:
Folk som:
-luktar illa
-är dumma
-står ivägen när jag har bråttom
-tuggar tuggummi o ser dumma ut
-tuggar tuggummi o smaskar
-tar upp två platser på bussen för att de önskar att de hade en bautakuk och därav måste skreva järnet. Köp extrabiljett o jag lovar att hålla käft.
-som pratar förortssvenska för att det är tufft, födda o uppvuxna i Spånga.
-som måste hålla i sina byxor för att inte tappa dem. Man måste visa sina kalleankakalsonger, det är tufft!
-fjortissnedbenor som orsakar sjösjuka. Det är inte snyggare med snedbena klockan tre på huvudet än det är med överkamning.
-folk som ska på tunnelbanan innan folk gått av. En vacker dag gör jag en falling down och pressar ner er med våld i "avståndet mellan vagn och plattform".
-har små råttor i wannabeLV-väskor som deras morsor sen kommer få dras med i åratal när blondinen inser hur töntigt o jobbigt det är att ha en bajsande accessoar.
-spelar mobilmusik på tunnelbanan
-peter näsan i bilköer
-blockerar hela trottoaren, gärna en barnvagnsarmada
-spelar dragspel och förväntar sig att jag ska ge dem pengar för det??
-sitter med fötterna på t-banesätet
-sätter sig ytterst med ett tomt säte innanför på en full buss/t-bana
-kategoriserar

MEN jag gillar läget, jag svär tyst och hatar en gnutta, sen går jag vidare med mitt liv som är lite lite större än så.

2007-11-08


Åh fan!

Jämte kukbilder och såna där såhärhadejagsettutvirtuellbilder så finns det ytterligare en sak som får det att klia över hela mig:

STOPPA BARNPORREN PÅ NÄTET!
Ser ni något anmäl det här:
http://www.rb.se/hotline/
DENNA TEXT BORDE ALLA PÅ QX HA.
KOPIERA OCH LÄGG PÅ DIN ANVÄNDARSIDA

Jasså? Borde vi det? Är vi onda om vi inte har det måhända? Varför skulle vi ha det? För att vi är just här?
Jag är självklart emot barnporr, vem fan är inte det? Men OM jag gudbevaremigväl nångång råkar se nåt sånt så kommer jag inte tänka; AHA, vilken tur att jag har den texten på min Cruisersida! NU vet jag ju hur man gör! Jag tar den smällen då istället och hittar nog rätt utan större problem. Jag må vara naiv, men jag tror att mitt liv blir lite gladare om jag varje gång jag loggar in slipper se en påminnelse om att nåt så vedervärdigt existerar. ch tänk vad trist det skulle bli om alla här hade samma text... Undrar om folk som har den texten som enda beskrivning på sin sida känner sig lite bra?

2007-11-16


Vad vore livet utan klubbar?

Farting women
-Hate to break it men vi är mååååånga, det är inte det minsta unikt.

Hit hämtar du aktiva maskulina killar
-Varifrån?

Vi som är foto model
-Inte akademiker?

For oss som er modell
-jaja!

Safe-sex-is-importend
- Ja, bannemej.

kontaktlinser4life
-Mmm. En vanlig hobby.

Vi som bor i Riksbyggen
-Vi som torkar oss med Lambi.

SEXMEDDELANDEN-ÄR-UPPHETSANDE
-Släcker man blir det mörkt

Vi alla som har eller haft Drever
-Ska kopiera men byta ut Drever mot silverfiskar.. eller löss.

Sädes-Hororna
-Jantejubel!

Comviq komisen
-Damn! Jag som har Telehor.

vi cam killar i Borås och rund där om
-Rund om vad? Camen?

vi som tänder på stora solglasögon
-skaver de inte mot könet?

Rakat Så vidrigt
-Rakat, det nya jävlar?

Hata Ibumetin reklamen
-Jag trodde jag var bitter.

Citylife-Säffle
-mhm

FetaOKlumpiga Katter
-skitgraciösa

Paola Roberto
-Bäst idag.

sveggruppsex
-Lycka till. Verkligen.

Porrfoto-film vänner Z
-eh?

VI SOM ÄR MED I FLER KLUBBAR EN 1000ST
-Hur ska ni ha det?

VÄNNER RIKTIGA
-Ovänner på låtsas?

Loska ut ditt snus på mig
-Ska bara snyta mig i ditt hår först

tjejer som vill ha mig som kk
-Oj, ingen har nappat. Vad synd. Verkligen.

100 Kalsonger
-Åh, berätta mer!!

Byt skor - med nån annan
-Vem annars?

HIV-MYT BOT JUNGFRU
-Visst, syftet är skitgott... att ha ett kedjemail som klubbeskrivning, nja...

Hissingen Göteborg
-Om du bor på Hisingen kan du väl för i helvete lära dig att stava till det.

gloryhole hemma
-LCD, tvättmaskin eller Gloryhole... hmm, svårt val.


Vi som inte har nån bild men är skitsnygga
-Säkert

Mensvärk
-Ja, eller varför inte bakfylla, eller kanske diarré?

(Fatta nu varför jag överväger att eliminera mig på Qruiser)

2007-11-26


SJ värnar om miljön. For real.

"Tåget är det bästa miljövalet. Inget annat kollektivt transportslag är så miljöanpassat som just tåg."
Detta är visserligen väldigt sant och bekräftas bland annat med ett fint diagram som visar miljökostnaden för olika tänkbara färdsätt på sträckan Sthlm-Gbg
Jag reser mer än gärna miljövänligt, tro mig. Jag gillar dessutom att åka tåg eftersom stationerna ligger centralt och det är smidigt att inte behöva sitta fastspänd. En bok och musik så har man tre timmars semester framför sig.
Nu är det tyvärr så att jag har gått från att vara relativt välavlönad till att bli så kallad låginkomsttagare. Detta har gjort mig duktigt vuxen och ekonomisk. För mina ögon dyker ett helt annat diagram upp. Jag skiter i staplarna, så vuxen är jag inte men:

Tåg: 1800:- C:a 4,5h från dörr till dörr
Bil: 1000:- Har ingen så det är skitsamma
Flyg: 872:- C:a 4h från dörr till dörr
Buss: 764:- C:a 8,5h från dörr till dörr vilket är helt uteslutet.

Svårt val? För 1800:- kan jag nog flyga till vilken Europeisk huvudstad som helst. För det dubbla kommer jag till en annan kontinent.
Måste man vara höginkomsttagare för att vara miljövänlig? Hur bra hade ekologisk mjölk sålt om den hade kostat tjugo kronor?
Så; Sorry miljön men mammon vann. Det blir flyg.

2008-02-23


Ytterligare en klubb: Krossa ondskan

Det står bla såhär:
Denna Klubb är för dom som vill en gång för alla Krossa Ondskan.
Ja satt igår på QX blablabla Religioner, Politik, våld m.m.

Detta är endast en Klubb för dom som vill att människan ska tänka själv, vara en fri person å vara sin egen.
Få kunna vara den man vill vara utan att bli hatad tex. för sin sexuella läggning o.s.v

Man ska kunna gå ute utan att vara rädd för att bli dödad eller ihjäl slagen av andra människor.
blablabla
Alla ska ha den rätt till att få leva på jorden.

Mmm, skitgulligt. MEN VAKNA UPP FÖR FAN! Vad tror ni blir bättre av att ni startar en klubb på Qruiser? Blir färre nedslagna? Blir gemene man mer openminded? Res era rövar och gå ut i samhället och krossa ondskan då istället för att sitta här och leka helgon. Sluta snacka eller gör skillnad. Skaffa ett fadderbarn eller ge pengar till välgörenhet, köp er lite gott samvete istället, det hjälper iaf nån.

2008-03-05


RaQ säger:
vad hade jag gjort utan dig
Mikael säger:
legat apatisk någonstans med en ballgag i munnen och smör mellan skinkorna

Han har säkert rätt

Inga kommentarer: