fredag 27 juni 2008

Arlanda

Jag brukar inte åka flygbuss. Jag har åkt Arlanda Express en gång. Det var i julas när jag var dödsförkyld och febrig och skulle flyga till gbg okristligt tidigt. Min kära mamma propsade på att jag som alltid åker sl dit skulle ta tåget, hon skulle betala. För omväxlings skull tackade jag ja rakt av. Jag är ganska svårflirtad annars, jag klarar mig själv och vill sällan ha nåt.
Nu ska jag hur som helst ut till Arlanda både lördag och tisdag och eftersom jag har gott om tid båda dagarna (om inte busstrejken börjar på tisdag) så kollar jag tåg- och busstider.
Upptåget är en ny fiffig uppfinning som kostar 75:- utöver ditt sl-kort. Betalar någon det? Om jag ska från Centralen till Arlanda tar jag hellre flygbussen för typ 90:-än att åka pendel tre kvart på mitt månadskort för att sen pynta 75:- för Väsby-Sky City. Jag skulle nog hellre betala 200-nåt för Arlanda Express på ren trots. Bara namnet får mig att svära på att aldrig ta det. Upptåget. Pyttsan!

Inga kommentarer: