tisdag 17 juni 2008

Smockan hänger i luften

Idag är folk fan inte kloka. Under loppet av tjugo minuter a: blev det nästan slagsmål mellan chaffisen på bussen och några idioter med dramatenkärror och barnvagnar b:ett tyresöpack, säkert smygalkis och olegad, mumlade nåt ohörbart som jag tror gick ut på att jag inte var snygg nog att existera i hans annars så soc-skimrande t-rödvärld, c: en tant som missat fenomenet internet.com blev jättearg inne på banken för att hon inte kunde göra sin mans bankärenden för att han minsann jobbade inne i stan, på kungsholmen närmare bestämt, och aldrig kom ifrån jobbet. Jag funderade lite på var man jobbar om man absolut inte kan komma ifrån. Är man busschaufför är det lite tajt. Om man jobbar på pressbyrån kan det ju också vara lite småknepigt. Nu tror jag inte att den här kvinnans man gjorde något av det, jag tror bara att i deras värld är tyresö centrum jordens mittpunkt och det finns sannerligen inte en enda swedbank i sikte någon annanstans än där.
Just det ja! På banken satt ytterligare en arg människa. Han var nånstans runt 100+ och var jättearg för att han inte fick uträtta ärenden åt sin förening. Det stod minsann inte alls att allt behövde godkännas av två medlemmar! Därmed basta. Honom skulle jag lätt anlita som förvaltare av alla mina miljoner.

Som grädde på moset har folkets hus och parker firmafest på gården bredvid min och just nu är det livemusik och allsång till oh when the saints. Detta varvas med diverse hejjaramsor i stil med: Vi är vackrast, vi är störst. Jag är benägen att dementera detta då hejjarop eller liveband respektive vackrast och störst inte går och aldrig nånsin kommer att kunna gå att kombinera på ett trovärdigt sätt.

Ååh, nu kom lite beachboys på gården! *gladiz*
Getaroundroundroundigetaroundgetaroundround-
igetaroundigetaroundblablajävlahelvetebla.

Inga kommentarer: