onsdag 4 juni 2008

Telenor är fittor på riktigt.

Man kan ju tro att när man inte ens är kund längre borde man komma undan Telenors helt oslagbara inkompetens, men icke! Jag fick ju en slutfaktura där de lite snyggt slängt in tre extra månadsavgifter, vilket nån klåpare på kundtjänst yrade om var för att de stoppade min pågående portering, vilket i sin tur var lika otroligt jävla fel fel fel och korkat.
Jag ringde iaf då, fick en ny faktura, blev ombedd att kontakta banken så att inte fel faktura drogs på autogiro. Jag förklarade att det är deras jobb att fixa så att det inte sker. Dumma dumma mig. Naturligtvis drogs båda fakturorna. Ringde igår och fick veta att jag får tillbaks pengar DEN FÖRSTE JULI! Jag frågade naturligtvis varför om en hel månad och fick svaret att min brytpunkt ligger den förste. Just det! Den förste JUNI som var för tre dagar sen. Mitt abbonnemang gick ut för över en månad sen. Jag har inget med dem att göra längre, särskilt inte i juli. Anledningen var också att det behövdes göras en ny faktura, vilket naturligtvis är skitsnack, jag fick den korrekta fakturan för flera veckor sedan. Mina största funderingar är nu; Får jag ränta? Det handlar om 732:-. Om jag hade valt att inte betala en faktura på 732:- hade de stängt av min mobil. Hur kommer det sig då att Telenor kan stjäla samma summa från mitt konto på grund av eget slarv och att de skulle vara okej att dessutom behålla pengarna i en månad? Telenor är idioter, de kommer förhoppningsvis gå i graven på eget fall inom kort, det gör mig glad, men jag vill likförbannat ha mina pengar NU!
Jag ska skriva ett mail till dem och fråga om jag kan skicka dem till inkasso för att de har tagit mina pengar trots ny faktura och avslutat abbonnemang. Jävla horor!


Skaffa aldrig Telenor.
Telenor levererar inte ens telefoni korrekt.
Telenors administration är kompetent som ett dagis.
Telenor är ett skämt
Telenorabbonnemang är lika kul som könsherpes.

.... och lite andra random fakta som kan komma upp när någon stackare som håller på att falla dit googlar.

Inga kommentarer: