torsdag 12 juni 2008

Jag vill ha tips

Bara för att vara sådär äckligt kulturglajjig funderar jag på att beta av ett gäng klassiker, böcker dårå. Jag skulle vilja läsa en bok av alla de stora. Inte alla böcker utan bara den bästa av respektive storhet. Jag vill ha tips av folk jag känner och gillar så jag inte sätter mig och plöjer nån prettoskit bara för att den stod med i alla antologier man tvingades läsa i skolan. Så du som också känner dig lite pretto eller iaf nån gång har gjort det: Berätta! Vad ska jag läsa? Vad ska jag inte läsa? Vem ska jag hoppa över? Snälla Bullen, jag behöver hjälp nu!

4 kommentarer:

Papi Tom sa...

claes holmström - startpistolen

KellyKorv sa...

karin boyes kallocain är riktigt bra tycker jag. orwells 1984 med såklart. och typ allt av per lagerkvist speciellt dvärgen är bra. sen gillade jag lite xxx love almquist "det går an" tror jag den hette.

men ja jag suger på klassiker. har försökt mej på att vara sådär prettokulturell ett antal gånger och läsa sartres äcklet med flera. doktor glas var nog det senaste jag gav mej in på.

skriv gärna vad du tyckte om böckerna så kanske jag kan försöka mej på ett försök.

RaQ sa...

KellyKorv:
Jag håller faktiskt på med Äcklet i detta nu. Jag har läst 80 av 200 sidor och väntar liksom på att jag ska fastna. Det går an läste jag när jag för ung, jag får ge den en chans till. Hur var Doktor Glas då?
Tack som fan för tipsen. Jag ska absolut rapportera när jag tagit mig igenom nån. Snart semester, då jävlar ska här läsas. Skriver upp kallocain, 1984 och dvärgen på listan.

RaQ sa...

T: tacktacktacktack
Den låter helt klart som en T-bok. Ska absolut läsa den. OK?OK?OK?OK? V!