måndag 9 juni 2008

Nu är det fan sommar

Jag fick ett vykort idag. Jag blev skitglad. Jag skrattar fortfarande, två timmar senare. Jag älskar vykort, jag älskar all post. Jag älskar även presenter. Det är fan lika kul att få som att ge, alla som säger annat ljuger.

Man vet även att det är sommar när alla de svårförståeliga meningarna i tunnelbanehögtalarna även utropas på engelska. En sån tur för turisterna! Vem hade kunnat gissa att nästa Medborgarplatsen skulle kunna betyda next stop Medborgarplatsen? Extra fagert är det att komma till Gullmarsplan som för övrigt inte luktar det minsta bajs idag; Next stop Gullmarsplan. Change here to buses for Tyresö, Årsta and the tvärbanan train. Jag skulle vilja bo så att jag måste förklara för alla turister som ska hem till mig att take the tunnelbanan to the gullmarsplan and change there for the tvärbanan train to next stop the liljeholm. Scheisse, that's vackert.

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Självklart är det lika kul att få som att ge när presenten är så grymt genomtänkt!

RaQ sa...

Exakt min mening