måndag 9 juni 2008

Jävla SJ

För 628,22:- flyger jag till och från Göteborg på min otroligt exotiska semester. Mitt agg mot SJ gör att jag bokade flyg innan jag ens kollade tåg. Sverker som jag är var jag ju tvungen att kolla tåget när jag ändå redan köpt flygbiljetten.
I de 628,22:- ingår skatter, bränsletillägg, avgift för en incheckad väska á 20kg/väg.
Den allra billigaste tågbiljetten jag hittade, utan att kolla nattåg eller tåg med byte och restid på två dygn, kostar 1067:-
Jag gillar ju fan att åka tåg, jag vill inte flyga, men vem fan har råd?

Semesterstatusen är inte ett dugg glamourös men det är inte jag heller. 13 arbetsdagar kvar, tre dagar inklusive en Kentkonsert i sthlm, sen nio i gbg inklusive en Bruce Springsteenkonsert, sen har jag dryga tre lediga veckor hemma när jag bara ska våldgästa mina vänner med trädgård eller balkong och göra ingenting!

4 kommentarer:

KellyKorv sa...

men herrejävlar i helvetet, det kan ju inte vara sant? vafan är det för fel på SJ? du måste ringa sverker! det här är skandal! med klimathotet som hägrar och allt.

RaQ sa...

Jag vet! Jag blir så jävla trött. Jag har iaf lärt mig att inte ens kolla tåg längre så lite vis har jag ju iaf blivit om det nu skulle vara en tröst.

Anonym sa...

Du får gärna komma och sitta på min balkong så kan vi dricka champagne o leva livet... :)/Anna.

RaQ sa...

Det gör jag så gärna. Fast jag är inte champagneavlönad längre dessvärre. Men cava duger väl för oss? Först 1-10 juli i gbg, sen din balkong en solig dag :)