torsdag 26 juni 2008

Evolution

Så här kan ett resonemang gå i mitt huvud:
Varför har bara män skägg? Varför har man hår? Måste ju vara för att skydda huvudet, det är ju rätt värdefullt. Varför tappar män då håret? Varför har män mer kroppsbehåring än kvinnor? Varför förändras den? Varför klättrar mäns hår nedåt från huvudet? Varför har män hår i öronen och näsan? Varför har kvinnor det inte? Det där fjunet på tår och fingrar; Fyller det nån viktig funktion? Varför har jag hår på vaderna men inte på låren? Varför kommer jag att få mer hår på låren så småningom? Varför har man hår i rumpan? Varför har jag hår på underarmarna men inte på magen? Varför har män så mycket hår framme på överkroppen men inte på sidorna? Varför har inte alla män håriga kroppar? Varför är inte ryggar lika håriga som magar?
Varför har man ögonbryn? Antagligen för att svetten inte ska rinna ner i ögonen. Varför har nordbor i så fall ögonbryn? Det finns ju svettband!


2 kommentarer:

Re-volta sa...

när man går svänger man så mycket med armarna att håret skavs bort från sidorna.
om man inte är du förstås.

RaQ sa...

Ja, fast jag utgår ju alltid ifrån mig själv så.... Men Aram då? Svänger inte han heller med armarna?