tisdag 17 juni 2008

Kvällens låtlista

Surfing USA
Help me Rhonda
Du är det finaste
Mrs Robinson
Peggy Sue
Leende guldbruna ögon
Diverse scary dansbandsmedley
Cotton fields
Sad songs i countrytappning
Dagny kom hit och spill
Jailhouse rock
Rolling down the river
Johnny B Good


Släng på lite mer allsång, hejjaramsor, grillspett, bag in box och lite linedance så har ni det glamourösa söderlivet i ett nötskal. Jag ska upp klockan sex imorgon. Jag ser fram emot kvällen. Förra året höll de på halva natten.

För att tydliggöra varför jag gnäller vill jag berätta lite om akustik. Jag bor i det lilla huset med svart tak mitt på gården på bilden. Mitt hus är tre våningar högt. Samtliga kringliggande hus är på fem-sex våningar. Festen är på den lilla remsan till vänster om mitt hus. Resultatet blir att jag har linedanceparty inne i min lägenhet varesig jag vill eller inte, vilket jag naturligtvis inte vill. Inte om inte jag får bestämma musiken. För om jag fick det skulle det bara vara Shakira och A-teens hela kvällen.

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Ackustik?

RaQ sa...

Du var inte här. Hade du varit det hade du fattat att det handlade om ackustik och inte vanlig töntig akustik. Men för ordningens skull ändrade jag. Allt för dig.