måndag 14 april 2008

Eh? Va?

Oj! Nu fick jag minsann svar på tal.
Jag mailade förvaltarna om den där brodyrfirman som sagt.
Jag frågade ungefär det jag ville veta (fast jag var fan helt säker på att det var nåt fuffens, my bad) och fick då följande svar:

Hej

Yes. Det är helt i sin ordning. Kan hålla med om att det kan låta kostigt med firmanamnet.

Det som redan har utförts i lägenheterna är rengöring av kanaler, mätning luftflöden m.m. men de killarna som utförde detta arbete kan inte godkänna sitt eget arbete.

Därför måste en oberoende besiktningsman komma och kolla och ev. godkänna (eller underkänna) deras arbete för att vi ska få en s.k. OVK godkänd. Denna besiktningsman kommer alltså från den firma med det lustiga namnet. Numret till kontoret ska stå på meddelandet. Nu fick jag inte det med ditt mail. Besiktningsmannen heter Yngve Johansson och han nås på 070blablabla.

Med vänliga hälsningar


Jag svarade då:

Hej.

Ok, tack. Vad skönt, då vet jag.


Då var det väl klart liksom. Men tji fick jag. Nu, typ sex timmar senare fick jag:

Hej

Anledningen till att de vill komma in en lördag är att det är lättare att komma in i lägenheter då. Folk som arbetar vill inte stanna hemma från arbetet, och vi är skyldiga att tas oss in. Det är alltså bara för att underlätta för er boende. Bara för att de har ett lusigt namn behöver de inte vara klåpare, om du gör den bedömningen efter de har varit hos dig, vänlig hör av dig igen.

Mvh

Jag undrar lite: Läser hon min blogg? Hatar hon mig?
Seriöst; Jag bor ensam, jag är tjej, jag måste väl för fan få ifrågasätta att en brodyrfirma vill komma hem till mig en lördag? Ja, jag tycker fortfarande att de är klåpare som skickar ut information på det sättet, det är mitt hem, jag är i min fulla rätt att ifrågasätta.
Jag svarade på ett trevligt sätt (igen). Snart får jag mig väl en snyting.





4 kommentarer:

Kaka sa...

Du berättar väl vad de lärde dig att brodera efteråt?

RaQ sa...

Klart jag gör. Jag kanske kan få en tischa broderad på plats om jag har tur.I så fall ska det stå: Jesus hatar alla barnen, alla barnen utom mig.

Anonym sa...

Är du allvarlig? Fick du det mailet utan att ha nämnt klåpare i ditt mail? Shit!
Hon är nog en av de okända du efterfrågade angående din lilla enkät förut...

RaQ sa...

Ja alltså; Jag har inte kvar det första mailet jag skrev till henne men det kvittar egentligen m jag skrev klåpare eller inte, vilket jag ganska säkert inte gjorde. Jag har ju all rätt i världen att kalla dem klåare för klåpare är tamigfan just vad de är. De är säkert grymma på ventiler men vad fan hände med folkvettet?
Jag fick ett sista mail också:

Hej
Alla hantverkare är inga genier på att skriva meddelanden, tyvärr. Och jag håller med dig om att namnet är lustigt och har inga kopplingar till OVK kontroller. Men de brukar vara duktiga.

Vad säger man liksom?
Nu har hon iaf satt upp en lapp i trappan. Det tar jag som en liten guldstjärna.