lördag 12 april 2008

S frågar jag svarar:

1. Du måste byta namn till Cliff eller Scott. På svenska. Vilket blir det?
Jag känner mig lite mer Cliff än Scott faktiskt. Cliff it is.

2. Var är du född?
KK Östra Sjukhuset Gbg

3. Erkänn en skämslåt.
La Tortura med Shakira.

4. Vad är du rädd för?
Inte döden. Jag är nog mest rädd för läskiga människor. Folk i allmänhet ibland. Ensamhet ibland.

5. Om du nu fick rösta, invandrarpack, vad skulle du rösta på och varför?
Vänsterpartiet. Min pappa är kommunist. (Han blir jättearg när jag säger så och hävdar bestämt att han är vänsterpartist och inte kommunist.) Fast då jag är en självtänkande människa hade jag valt; Vänsterpartiet. Jag röstade på dem i kommunalvalet som till och med slödder sm jag får rösta i.

6. Beskriv kärlek med tre ord.
Omöjlig, åtråvärd och frånvarande.

7. Vilken offentlig person anser du har gjort mest skada på dig och ditt psyke?
Det skulle kunna vara Nordman, Bert Karlsson eller Agneta Sjödin.

8. Vill du ligga med mig?
Jag har lekt med tanken.

9. Varför?
Ingen aning, jag gillar ju inte ens tjejer.

10. Okej, men när låg du sist då?
Slutet av förra året. (första helgen i december hade jag sagt om jag hade erkänt att jag hade koll)

11. Vilket är världens vackraste språk?
Franska är vackert, tyska likaså, men jag skulle vilja ligga med en finlandssvensk nångång.

12. Och det fulaste?
Finska och rysslandssvenska

13. Om du var tvungen att välja fem kryddor att äta resten av livet (salt och peppar ehj inräknade), vilka väljer du?
Vitlök, koriander, chili, röd curry och aromat.

14. Vad önskar du dig mer än allt annat just nu? I prylväg alltså.
En platt-tv eller en dator man kan koppla till min tjock-tv.

15. Vad är moral?
Att inse att man är som alla andra och behandla folk därefter.

16. Vad tycker du sämst om med dig själv?
Jag är för fet.

17. Och vad är det bästa?
Jag är vansinnigt intelligent och ganska god.

18. Blind, stum eller döv?
Stum

19. När var du riktigt lycklig sist, och varför?
I januari. För att det kändes som livet lekte.

20. Länka till ett youtube-klipp som du kan skratta åt hur många gånger som helst:
Kolla från 3:33

21. När grät du sist, och varför?
För nån vecka sen för att jag var rädd.

22. Länka till den vackraste musikvideon du vet:
Det är inte ens Arcade Fire som gjort den men det kvittar.

23. Vad heter dina föräldrar?
Anna kanske. Pappa får du lista ut själv.

24. Och du är nöjd med dem?
De är mina och jag gillar dem mycket.

25. Har du några principer, på riktigt, som du inte kan bryta mot?
Jag är aldrig elakare än jag måste.

26. Är du svartsjuk?
Beror på. Är jag i en relation; nej. Om jag skulle vilja vara det med personen ifråga; ja.

27. Vilka vore de sju dödssynderna om du fick bestämma?
Pedofili, elakhet, krig, hybris, orättvisa, dumhet... äh shit vad svårt... Jag får fundera på den.
Ok, två dagar senare: Kanske nätklubbar som ska rädda världen, ApelsinMer, Tabloider, Ringinochgissaordetprogram i tv, hybris får vara kvar, dumhet också och sist men inte minst: Kedjebrev.

28. Hatar du något eller någon?
Jag hatar hundbajs. På riktigt. Nordmans sångröst. En tjej på mitt jobb. Fast egentligen orkar jag inte hata, jag bara ignorerar.

29. Hur ser dina favoritskor ut?
Brasilienfärgade Nike.

30. Nämn ett plagg du aldrig skulle bära och motivera varför.
Burka, polo eller stringbaddräkt. Burka för att jag slipper, polo för att jag är strypkänsig och baddräkten för att skona omvärlden.

Inga kommentarer: