fredag 11 april 2008

Oenoforos vs etik

Jag sökte en gång ett jobb. Med segel och ruff och köl. Men det var för längeseeen, så längesen. Åh, jag har alltid velat sjunga lite här. Nä men det är sant, jag sökte ett jobb nångång, på ett vinföretag som heter Oenoforos. Det var om jag minns rätt ett standarsekreterarslashassistentjobb. Jag fick det inte. Kan möjligtvis ha nåt med min aversion mot rödvin och min förkärlek för billigt tetravitt att göra.

Jag har inga problem med att jag inte fick jobbet, jag har blivit nobbad hundratals gånger och jag sökte just då allt jag hittade. Något jag däremot inte riktigt kan ta (OJ, nu kom ett sms med att jag blivit godkänd för portering till tele2. Fjärde gången gillt!) är att Oenoforos sedan detta skickar ut inbjudningar till matmässor och annan sån skit. Jag tycker att det är förkastligt och skitpinsamt att ett företag som säkert ser sig själva som jävligt seriösa lägger in arbetssökande i sitt kundregister.

Om jag söker jobb på google förväntar jag mig inte att de ska spamma min inkorg och även om så varit fallet hade jag garanterat fått en länk där jag kan klicka om jag inte vill ha skiten. Var finns den länken i Oenoforos utskick?

Två fribiljetter till Vinordicmässan på Stockholmsmässan om två helger, någon? Oenoforos bjuder.

Inga kommentarer: