söndag 27 april 2008

Våren är the shit

Jag älskar fan våren. Jag blir människa på våren. Helt plötsligt gör jag allt det där som jag undviker in i det sista på vintern, helt frivilligt. Jag är social, jag går sällan direkt hem från jobbet, jag sitter inte hemma en hel helg frivilligt, jag planerar saker (fast jag avskyr att ha saker framför mig, men inte nu), jag kan inse att jag har fullt upp en hel vecka framöver och jag gillar tanken. Jag kollar väldigt lite på tv, jag är inte särskilt flitig vid datorn, även om den alltid står på.
Denna veckan har jag varit hemma en kväll. Jag har hunnit med:
Texmexbuffé (den var inte salmonellig)
Lyrikafton (inte så skitnödigt som det låter)
Passa barn (de gillar mig av nån anledning)
Öla bort en massa pengar på Söder
Dricka rosé på S balkong

För att kompensera mitt låga leverne har jag en prettodag idag. Det första jag gjorde var att betala räkningar. Jag hatar det verkligen. Jag kan ha ångest i flera dagar innan jag gör det. Vet inte varför, det är snabbt gjort och jag har pengar kvar när det är klart men ändå, jag får gåshud. Jag är nog den perfekta kandidaten för sån där "slänga räkningarna i papperskorgen och förtränga skiten och bli stammis hos kronofogdensjuka" men jag är för ordentlig.
Nu ska jag städa. Jag hatar det med. Men jag gillar när det är gjort och när jag följt utvecklingen hos dammråttorna i typ tre veckor är det nog dags att bryta banden.
Jag ska tvätta också. Det gör jag iofs alltid.
Jag ska handla. Det är helt okej fast just idag hade jag hellre stannat inne. Jag är inte alls sugen på folk.

Veckan är fullplanerad redan känns det som. Middag måndag, Schyffert tisdag, Valborg onsdag (nä, jag har inte planerat in en fjortisbläcka men nåt händer säkert), torsdag 1:a maj (då kan vad som helst hända, eller ingenting), fredag hoppas jag på ledigt men det vet jag inte än, lördag dop, söndag samma skit som idag, nya dammråttor, ny smutstvätt.

Jag är verkligen flärdfull.

Inga kommentarer: