måndag 28 april 2008

Tryggare kan ingen vara

Jag har fått låna en fantastisk bok av S. Jag funderar seriöst på att bara tala i ordspråk i en vecka framöver bara för att se hur fruktansvärt vansinniga alla i min omgivning skulle bli. Tänk själv:

C: Jag känner mig lite risig. Jag har skitont i halsen.
R: Tack för att smärtan skärpt min syn för livets utsikt bortom skyn.

Tv-pejlare: Hej, jag ringer från radiotjänst i kiruna, jag ser att du inte anmält tv-innehav?
R: Du lilla solsken som tittar in, igenom fönstret på stugan min. Jag ville vara en stråle klar, för gud i himmelen och mor och far.

M: Pikuprump shalalalala
R: Livet bjuder mycken försakelse, men då och då också en bakelse.

Valfri bokstav med kärleksproblem: Fan, jag blir galen!
R: Litet gnabb ibland, skadar intet grand, om man blott älskar varann.

Pundare på tåget: Har du några kronor?
R: Låt inte livet bli ett såll där innehålet rinner rakt igenom. alt: Sök blott de njutningar som ej ha några dåliga följder.

Utöver det ska jag slänga mig slumpmässigt, alltså utan att ens bli tilltalad, med visdomsord såsom:

Var dag har sin plåga.

Det är en dag imorgon också.

Vällust föder olust.

Säg mig den fröjd, som vara beständigt.

Jag kommer att bli en mycket ensam människa.

2 kommentarer:

Re-volta sa...

ge mig boken.
du missbrukar den.
du är inte värdig.
GE MIG BOKEN!

RaQ sa...

Aldrig i livet! Jag ska först sprida vartenda visdomsord vidare. Lite som pay it forward.