söndag 20 april 2008

Nu skäms jag

Men såhär är det; Idag blev jag lite trött på söndagar som vanligt. Singelsöndag är en förbannelse lika vidrig som parmiddagar. Jag återöppnade hur som helst ett gammalt konto på spraydate som varit inaktivt i över två år. Ja, jag skäms och jag hatar det men vad fan... Jesus kunde gå på vatten och Usa är ett (mal-)fungerande land liksom. Allt kan hända.

Fyfan vad jag har förträngt hur illa det är där. Det bara blixtrar i hjärnan på mig och det känns lite som jag straffar mig själv med att klicka vidare.

#1: Nicken. Sthlmkillen_2001, Dansant1972, Kallessida, Mrhockeyman3948, Snyggkille111 osv.

#2: Desperationen flödar. Självklart. Alla vill ha nån. Men när jag 10 minuter efter att jag öppnat kontot får följande mail kräks jag nästan lite i munnen:

Hallå tjejen, hur är läget dagen varit bra? Lite vårkänsla nu rätt skönt,fin bild du ser skitbra ut.

Vad händer annars,tex i helgen nått kul.
Kan vi inte ta upp kontakten,eller kanske en fika på stan på något soligt ställe någon dag.....
Kram/J

Snubben är 45 eller så och jag tror bannemej inte ens att jag hunnit lägga upp nån bild när han skrev. Jag fick typ hjärtklappning och var tvungen att samla mig en stund innan jag kunde resa mig ur soffan. Vilken jävla attack.

#3: Jag är inte mindre ytlig än nån annan, eller jo, det är jag. Snygg i mina ögon är sällan samma som snygg i allmänhetens ögon och det hänger hemskt mycket på insidan om utsidan överhuvudtaget ska trigga mig men jag blev fan gråtfärdig när de första tio personerna jag kollade in var rent ut sagt skitfula. Jag fick liksom ett wake up call där: Du är 34, singel, knegare och knubbig, det här är vad du kanske eventuellt skulle kunna ha en chans att få skrapa bland. Det här kan ha allvarliga konsekvenser för mitt välmående. Fulhet ligger i betraktarens ögon men man skulle kunna försköna det med att de inte var min typ alls så slipper jag känna mig så elak.

Om inget radikalt händer kommer det att sluta med att det blir som Mikael misstänkte: Jag kommer ligga där apatisk med en ballgag i munnen och smör mellan skinkorna. Jag kommer nog att humma på Genie in a bottle.

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Nu förstår jag inte; apatisk med en ballgag i munnen och smör mellan skinkorna, är inte det målet?

RaQ sa...

Målet är att du ska ligga så, inte jag. Mmmmm, smööööööör.