söndag 13 april 2008

Handarbete i utsuget

När jag vaknade låg det här på hallgolvet. Jag fattar ingenting. Försöker de seriöst komma in hos folk med en sån här lapp? Finn sju fel:

Varför i helvete skulle Väsby Brodyr (!?) göra OVK-besiktning?
Ska de knyppla mina ventiler?
Varför skulle de göra det en lördag?
Vem fan är Yngve Johansson och hur når jag honom om jag har frågor?
Varför skulle jag hålla mig hemma?
Min ventilation kollades för nån månad sen. Dock inte av en brodyrfirma.
Varför den fula trådrullen?


Alltså seriöst; Nån måste ju driva med mig på ett sätt som inte fattar humorn i. När man får såna här lappar står det ju alltid:
På uppdrag av.....
Namn på firman (kanske inte org.nr som i det här fallet men det är likförbannat en brodyrfirmas nr)
Kontaktpersoner INKLUSIVE mobilnummer.
Alternativ om man inte har möjlighet att vara hemma.

Det är säkert Jehovas. Nån sökare som vill ta tillfället i akt? Isf är hemma hos mig the place to be. Nästa lördag mellan nio och tolv. Ta med nåldynan.

På deras hemsida står följande förresten:

Vi levererar broderade produkter till flertalet av Sveriges största företag.

Vi broderar på nästan allt som går att brodera på.

Jaha! Ja, men då så! Välkomna då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha jag skrattar ihjäl mig, vad f-n är detta? Skitkomiskt ju & lite läskigt för tänk om någon går på det & släpper i dem? De kanske är några totala galningar? Brodyrklubbens utbölingar anfaller liksom...fniss...

Kram fr. Gbg-Louise

RaQ sa...

Det värsta är att jag fick svar från förvaltaren nu och det är fan på riktigt. Shit, vilka klåpare de anlitar.

Kram tillbaks.

Mikael K sa...

Jag skulle uppriktigt sagt blivit rädd. Tycker det var ett otäckt meddelande. Faktiskt. Jag kommer inte att kunna sova på nätterna nu, kommer bara att ligga och lyssna om inte någon från Väsby Brodyr krafsar på dörren.